De enige constante is verandering
In de komende tien jaar zal de wereld getuige zijn van meer disruptie dan ooit tevoren. Denk hierbij bijvoorbeeld maar aan de energieshift, de inburgering van artificial intelligence, de groeiende automatisering en het toenemende belang van de deeleconomie.
Ook bij de consumenten zien we grote veranderingen. Meer en meer zijn zij op zoek naar authentieke, emotionele en loyale relaties met bedrijven die dezelfde doelen nastreven.
Voor de ondernemer zorgt dit natuurlijk voor een grote uitdaging: wie zich niet aanpast, loopt het risico om keihard ten onder te gaan.
In het boek "Wat Wel Werkt" schept Nic een kader voor de ondernemer van de toekomst. Centraal hierbij staat steeds het “hart” ofwel de purpose van de onderneming: "Wat wil je als onderneming bereiken, los van je financiële doel?". Eens je als onderneming jouw unieke purpose hebt gevonden, kan je hier ook jouw volledige marketingstrategie op afstemmen.
Er zijn vijf duurzame pijlers die hierbij essentieel zijn en die de basis van het boek vormen:
- Passioneel ondernemen
- Bewust ondernemen
- Waardevol ondernemen
- Betekenisvol ondernemen
- Duurzaam ondernemen
Door middel van boeiende verhalen en praktische voorbeelden van succesvolle merken, onthult het boek hoe purpose marketing kan leiden tot duurzame merkgroei. Het legt uit hoe merken loyale klanten kunnen aantrekken en hun marktaandeel kunnen vergroten door zich te richten op een hoger doel.
Of je nu een consument bent die bewust wil winkelen of een professional die geïnteresseerd is in het begrijpen en implementeren van purpose marketing, dit boek biedt een waardevolle bron van kennis en inspiratie.